Links do Dia: 31.07.08

The idea of “influence” fascinates me. I have written about Granovetter’s strength of weak ties, the importance of curiosity over influence and the democracy of action — and each time I wonder how influence does, or should relate to social media.

Viral marketing is the process of using peer-to-peer communications in order to rapidly spread information about a brand or message. The term ‘viral’ stems from the concept of a ‘virus’, a self-perpetuating phenomenon which infects whatever it comes in contact with, spreading itself in an expanding outward arc. Your message is the virus. The carriers are your audience.

Deixe uma Resposta

Preencha os seus detalhes abaixo ou clique num ícone para iniciar sessão:

Logótipo da WordPress.com

Está a comentar usando a sua conta WordPress.com Terminar Sessão / Alterar )

Imagem do Twitter

Está a comentar usando a sua conta Twitter Terminar Sessão / Alterar )

Facebook photo

Está a comentar usando a sua conta Facebook Terminar Sessão / Alterar )

Google+ photo

Está a comentar usando a sua conta Google+ Terminar Sessão / Alterar )

Connecting to %s