Roupa de Marca: A Importância dos Logos

A roupa que usamos é um forte indicativo da nossa identidade social e do nosso status. Vestir roupas de certas marcas é uma forma de darmos a conhecer aos outros quem somos ou quem aspiramos a ser. É por isso que o negócio das falsificações é tão lucrativo e tão procurado. O logo certo é capaz de abrir muitas portas. Prova disso é um estudo relatado na The Economist onde se demonstrou que a percepção de uso de roupa de marca – avaliado pelos logos exibidos – leva a mais comportamentos pro-sociais de ajuda da parte de outros:

A new piece of research confirms what many, not least in the marketing departments of fashion houses, will long have suspected: that it is not the design itself that counts, but the label.

Rob Nelissen and Marijn Meijers of Tilburg University in the Netherlands examined people’s reactions to experimental stooges who were wearing clothes made by Lacoste and Tommy Hilfiger, two well-known brands that sell what they are pleased to refer to as designer clothing. As the two researchers show in a paper about to be published in Evolution and Human Behavior, such clothes do bring the benefits promised: co-operation from others, job recommendations and even the ability to collect more money when soliciting for charity. But they work only when the origin of the clothes in question is obvious.

Link para o artigo: The Economist – Status Display: I’ve Got You Labelled

Imagem: Lacoste, by Bludgeoner86

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